czwartek, 30 sierpnia 2012

Krem żółty


Lubię zupę krem, choć mam małe przeczucie za każdym razem kiedy ją gotuję, że jest to pewne pójście na łatwiznę i sztuczka (i bardzo dobrze:) no bo taki krem to już sam w sobię ma jakąś treść (kremową) można w nim maskować rózne przyprawy, które pewnie i tak jakoś sprytnie się połączą i zbudują bogaty i bliżej nieokreślony smaczny smak. . Trochę inna bajka niż z takim dajmy na to rosołem - tu wszystko widać jak na patelni, czuć każdy smak. Nie jestem teoretykiem kuchni więc możecie pominąć powyższe zdania a jak lubicie zupę krem to ten przepis możecie smiało wypróbować. Większe dzieciaki też :) P.s Cała historia zaczęła się wczoraj kiedy zakochałem się w kolorze żółtej cukinii, która akurat jest w sezonie.

Krem żółty:
2 duża cukinia żółta
2 seler naciowy
1 cebula
2 duży ząbek czosnku
2 ziemniak
1 chili (opcjonalnie)
1 papryka słodka do ozdoby
oliwa
przyprawy: sól, kurkuma, kmin krzyżowy, oregano, pieprz
1litr bulion wegetariański

Cebulę dusimy na rozgrzanej oliwie aż lekko zbrązowieje. Dodajemy zgnieciony czosnek i chili(opc.) i dusimy jescze minutkę. Nastepnię wlewamy gorący bulion i całą resztę obranych i pokrojonych składników. Cukinii nie obierałem. Gotujemy ok. 25min na średnim ogniu. Podajemy z pokrojoną papryką na wierzchu i z chlebkiem jak ktoś lubi. Ja lubię :)

"Indian summer" (squash:)
The Doors

Brak komentarzy: