sobota, 2 lutego 2013

resztki cookie






Rano wstałem i było ciemno. Gdybym miał planować dziś rano to co będzie na obiad pewnie skończyłbym w barze na Dworcu Centralnym..W przebłysku geniuszu zaplanowałem obiad sobotni w piątek wieczorem i tak oto obudziłem się z gotowym planem działania. Może padać siompić lać chlapać i ściekać..wszystko jedno ja i tak wiem co robić. Ciasteczka maślane które właśnie przedstawiam powstały z głębokiego przekonania, że jedzenia marnować nie można - powstały z resztek. Z przepisu na zupę z czerwonej soczewicy pozostało mi troszkę mleka kokosowego i to był trop główny. Potem zauważyłem niedojedzone opakowanie orzechów nerkowca a wysypująca się resztka mąki orkiszowej również błagała o wykorzystanie. Zaproponowałem więc chłopcom lepienie ciastek w ramach rozrywki w deszczowy dzień, dla mnie jak zwykle był to kolejny mały krok w zdobywaniu cennej wiedzy zwanej: jak z niczego zrobić coś. "Resztki cookie" na resztki zimy mam nadzieję :) Proporcje podaję w przybliżeniu:

                                                              resztki cookie (ok.15 ciastek):

180g mąka orkiszowa jasna 
80g masło
40g cukier muscovado
1łyżka organiczne mleko kokosowe 
80g orzechy nerkowca zmielone
szczypta soli
wiórki kokosowe (niesiarkowane)

Masło ucieramy z cukrem do konsystencji kremu. Dodajemy powoli mleko i mieszamy. W osobnej misce mieszamy mąkę z orzechami. Łączymy składniki suche z mokrymi i mieszamy aż powstanie lepka masa łatwa do formowania kulek. Mokrymi dłońmi wyrywamy mały kawałek ciasta i formujemy kulkę - obtaczamy w wiórkach kokosowych, kładziemy na blasze wyłożonej papierem i delikatnie przygniatamy. Pieczemy w temp. 180C aż lekko zbrązowieją. Po upieczeniu studzimy a następnię jemy z herbatką. 



                                       
                                        N.U.G.CAST #8: "For a Day Like Today" by  Nostalgic Underground Radio on Mixcloud
                                                                            

Brak komentarzy: