wtorek, 15 marca 2016

Secret muffin

Nie zrobisz tego muffina w domu. No chyba, że jesteś cierpliwy/a i wytrwały/a w poszukiwaniach ale....do rzeczy. Dawno muffinów nie robiłem a niedawno dostałem do ręki ingridient, który mnie zachwycił i z którym wiążę pewne plany o których niedługo gdzieś tam opowiem. Chodzi o Coconut Manna firmy Nutiva - produkt w Polsce niedostępny jak narazie. Masło kokosowe jest boskie, podobno w jakiejś formie dostępne, innej firmy ale nieporównywalne do tego....niedostępnego. To make long story short podmieniłem tłuszcz roślinny na masło z dodatkiem oleju kokosowego i jak to skomentowali synowie (jedli w wersji z olejem roślinnym i tej z masłem koko) - ten z masłem kokosowym Nutivy "ma magię". Dziele się przepisem:

Przepis na 10 muffinów

Kruszonka:
 30g mąki orkiszowej jasnej
 30g mąki orkiszowej razowej
 25g płatków owsianych grubych
 50g cukru trzcinowego
 szczypta soli
 2 łyżki cynamonu
 1 łyżka coconut manna 
 1 łyżka oleju kokosowego
  2 łyżki mleka ryżowego

Wszystkie składniki dokładnie wymieszać opuszkami palców aż powstanie jednolite ciasto. Odstawić.

Muffin:

120g mąki orkiszowej jasnej
120 g mąki orkiszowej razowej
2 1/2 łyżki proszku do pieczenia
1/2 łyżki sody
2 łyżki cynamonu
szczypta soli

120ml miodu
120ml mleka ryżowego
 50ml coconut manna
 70 ml oleju kokosowego

1 średnie jabłko drobno pokrojone
70g posiekanych orzechów włoskich

Wszystkie suche składniki wymieszać. Podobnie ze składnikami mokrymi. Składniki mokre wlać do suchych. dodać  jabłko i orzechy. Wymieszać do połączenia wszystkich składników, przełożyć do formy na muffiny i posypać kruszonką. Piec w temp. 180C przez 25min.







Brak komentarzy: