środa, 21 grudnia 2011

Owsianka


Chciałem zrobić dla Was zdjęcie gotowej owsianki ale wychodziło mało apetycznie w związku z czym podszedłem do tematu inaczej. Składniki na owsiankę kolorystycznie skojarzyły mi się szybko z mikołajem (to chyba z niecierpliwości i nerwów przed jego przyjsciem :) i zrobiłem owsiankomikołajka - zupełnie nowe określenie Brodatego. Bez obaw - składniki owsiankomikołaja zostały użyte do przepisu w imię szlachetnej idei  nie marnowania jedzenia. Mamy więc kolejny przykład zabawy z jedzeniem, która zajmuje maluchów bez reszty.

Owsianka rozgrzewająca bez mleka:

Płatki prażymy w garnku z rozgrzanym masłem. Następnie dodajemy mielone goździki, kardamon, imbir i troszkę soli. Wrzucamy dużo drobno pokrojonych jabłek, szczyptę kakao i zalewamy wrzątkiem. Na koniec wrzucamy rodzynki i orzechy włoskie. Gotujemy na wolnym ogniu 10 minut.




Brak komentarzy: