wtorek, 19 czerwca 2012

Jagody


Własnym oczom nie wierzyłem, kiedy ujrzałem w jakim tempie dzisiejsze muffiny jagodowe znikały z foremek. Pomyślałem - albo mnie wzrok myli albo one są naprawdę dobre. Przyjmując, że po jagodach wzrok się poprawia obstawiłem drugą opcję...Widocznie dzieci po prostu lubią jagody. Ja też.

Muffiny jagodowe gryczane:

W dużej misce miieszamy składniki suche:
3/4 szklanka mąki gryczanej
3/4 płatki owsiane (bezglutenowcy mogą śmiało spróbować np. jaglanych)
pół łyżeczki proszek do pieczenia bio
1/4 łyżeczki sody
łyżeczka cynamonu

W osobnej misce mieszamy składnik mokre:
1/4 szklanka mleko migdałowe
1 łyżka olej słonecznikowy
1/2 szklanka mus jabłkowy ( po prostu uduszone z odrobiną wody jabłka jak na szarlotkę)
1 jajko
1/4 szklanka syrop z agawy

Składniki mokre lekko ubijamy i dodajemy do suchych. Mieszamy krótko tylko do połączenia składników. Dodajemy szklankę jagód i ostatni raz mieszamy masę. Przeładamy do nasmarowanych masłem foremek i wstawiamy do nagrzanego do 190° C piekarnika na ok. 15 min.

4 komentarze:

Małgosia pisze...

Ile muffinek wychodzi z tego przepisu?

Małgosia pisze...

Zrobiłam 4/3 i wyszło mi 12 pysznych muffinek. Jedyna zmiana, to zweganizowanie - zamiast jajka dałam łyżkę mielonego siemienia ubitego z 3 łyżkami gorącej wody.

Tomek pisze...

Tak faktycznie wychodzi ztego przepisu 12 muffinek, to prawda :) zmiana na opcję wegańską - bardzo fajny pomysł, spróbuję! Pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

Co zamiast jagód w okresie zimowym można dodać? Czy może mrożone maliny?