czwartek, 20 października 2011

Kulki z ciecierzycy




Nazewnictwo pozostawiam specjalistom od nazewnictwa. Teoretykom. Ja tylko gotuję i tak w przypadku tego przysmaku możecie to nazwać kotletami, sznycelkami albo nawet bajaderkami z ciecierzycy :)) Tak czy inaczej, wpadłem przy okazji zakupów w lokalnym eco sklepie na pomysł na ciecierzyce pieczoną. Robiłem smażoną kilka razy i co by nie mówic lubię smażone ale mam świadomość, że kompletnie mi to nie służy, dzieci smażonego nie jedzą wcale więc........

Pieczone kulki z ciecierzycy z warzywami (22 kulki):
400g ciecierzycy
ziemniak duży
marchew duża
seler kawałek
jajo eko 2x
pietruszka, kolendra i inne świeże zioła
pieprz, sól i inne przyprawy

Ciecierzyce moczymy na noc, rano gotujemy do miekkości w świeżej wodzie. Osobno gotujemy warzywa. Ugotowaną ciecierzycę miksujemy - dodajemy drobno pokrojone warzywa, zioła i mieszamy. Dodajemy jajka i przyprawy - zagniatamy. Formujemy kulki i wstawiamy do rozgrzanego do 190 stopni piekarnika. Pieczemy w tej temp. 30 minut. Polecam z sałatką lub różnymi sosami. 



Brak komentarzy: