czwartek, 9 lutego 2012

Kawa?


News na dziasiaj - jezeli ktoś z Was tego jeszcze nie wie nie jesteśmy już narodem herbacianym. A przynajmniej takie twierdzenie padło dziś na antenie radia x. Jednocześnie marże w kraju na kawę siegają 300% a to dosyć dużo....Pijmy kawy więcej, konkurencja urośnie a marże spadną - można było dzis usłyszeć. A co ze zdrowiem? Nie wiem jedni piją i nic a drugim nie służy. Ja ostatnio trafiłem do tej drugiej grupy w związku z czym jako prawdziwy miłośnik małego espresso przerzuciłem się na zbożową. Plusy przejścia na zbożową są takie - "kawę" tą mogą pić dzieci - chłopaki byli zachwyceni nowym smakiem no i pewnie do tego poczuli się jak dorośli... Ponadto można dostać różne ciekawe odmiany organiczne, które smakują naprawdę nieźle - ja zacząłem od orkiszowej i tu mam dobry zimowy rozgrzewający przepis według Pięciu Przemian:

Kawa orkiszowa mielona bio
cynamon
kardamon

2 łyżeczki kawy wsypujemy do 300ml wrzątku. Dodajemy troche cynamonu i kardamonu (może być cały lub mielony). doprowadzamy do wrzenia i czekamy aż opadnie. 

Brak komentarzy: