środa, 7 marca 2012

Pieczywo


Było tak - wczoraj zauważyłem na półce sklepowej mąkę jeczmienną Babalskich i wziąłem ją bo wcześniej nie próbowaliśmy. Potem zastosowałem się do przepisu na chlebek z tej mąki i wyszło pysznie. Jeżeli lubicie chlebki na ciepło z masłem to ten jest w sam raz.

Chlebek kukurydziano - jęczmienny:

1 szklanka mąka kukurydziana
1 szklanka mąka jęczmienna
1/2 łyżeczki sól morska
2 łyżki olej słonecznikowy
1 jajko eko
2 łyżeczki proszek do pieczenia eko
1 szklanka mleko kozie lub sojowe
1 łyżeczka syrop klonowy lub inny

Nagrzewamy piekarnik do 200°C. Wkładamy lekko natłuszczoną blachę do środka na 5 minut. Suche składniki mieszamy dokładnie. W osobnej misce ubijamy delikatnie jajko i dodajemy resztę mokrych składników - mieszamy. Łączymy składniki mokre z suchymi mieszamy krótko i  energicznie. Pieczemy ok 25 min w temp. 200°C. Podajemy na ciepło z masłem.

Brak komentarzy: