piątek, 25 listopada 2011

Polenta gwiazdy zwierzęta





Mogę Was drodzy rodzice zapewnić z czystym sumieniem - jeżeli na Jomafelo pojawia sie przepis dla dzieci to jest to przepis na danie, które nasze dzieci i my wsuwamy ze smakiem. Wychodząc z tego założenia długo zwlekałem z zamieszczenia Polenty aż wreszcie nastąpił przełom. Segregując zabawki chłopaków natknąłem się na foremki do piaskownicy i przyszedł mi do głowy pomysł. Resztę pokazują zdjęcia. Powiem tylko, że dawno się tak nie ubawiłem przy śniadaniu i mam nadzieję, że Wy i Wasze dzieci też będziecie mieli pożyteczny dla zdrowia fun z tego przepisu. Przepis oczywiście slow foodowo wpasowany w porę roku. Idealne na miły weekend.

Polenta Jomafelo:

100g polenty
400ml wody
kardamon
imbir korzeń
cynamon
wanilia (opcjonalnie)
rodzynki (opcjonalnie)
sól
 eko masło
orzechy włoskie prażone
jabłko mało słodkie

Do wrzątku ciągle mieszając wsypujemy powoli polentę. Gotujemy na bardzo wolnym ogniu przez ok. 20 min. do miękkości pod przykrywką. Na 10 min. przed końcem dodajemy przyprawy - kardamon świeżo utłuczony, imbir utarty, cynamon (możemy tez gotować z laską cynamonu, wanilii + rodzynki), szczyptę soli a na końcu dużą łyżkę masła. W czasie gotowania prażymy na patelni orzechy włoskie a w garnuszku obok dusimy jabłko. Po ugotowaniu formujemy takie kształty jakie mamy pod ręką, posypujemy prażonymi orzechami i podajemy z duszonym (surowego o tej porze roku nie powinno się jeść) jabłkiem.







Brak komentarzy: