środa, 11 stycznia 2012

Chlebek na szybko

Woops!

Po czasochłonnych udrękach z zakwasem z przyjemnością zainteresowałem się prostym przepisem na smaczny śniadaniowy chlebek w 40 min. Upiekłem, rodzinie smakowało, znajomym też, upiekłem go drugi raz i bez zmian - ciągle smaczny :) Chlebek nie ma ani grama pszenicy więc śmiało mogą go jeść dzieci i dorośli na diecie bezglutenowej. Chlebek będzie smakował sczególnie osobom, które lubią chleby "mokre" takie jak np. chleb eseński. Smakuje z masłem i konfiturami. 

Chlebek śniadaniowy:
1,5 szklanki otrębów owsianych
3/4 szklanki mąki kukurydzianej
500ml mleka sojowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia (może być bezglutenowy)
0,5 łyżeczkii soli
1 jajko
1 łyżeczka oleju słonecznikowego
bakalie

W misce mieszamy mąke, otręby, sól,  proszek do pieczenia i bakalie. W drugiej misce ubijamy jajko, wlewamy mleko sojowe, olej i ubijamy. Mieszamy składniki suche z mokrymi krótko i delikatnie - powstanie delikatna, kremowa masa. Przelewamy do nasmarowanej masłem foremki i pieczemy 25 min w rozgrzanym do 220 stopni piekarniku.


Brak komentarzy: