poniedziałek, 16 stycznia 2012

Mafinki


Kiedyś w kawiarni w podszedłem do lady i z weekendowym wyluzowaniem poprosiłem Panią o tą - o tu tu Bułkę Czekoladową. Pani się zachmurzyła i z wyrzutem nie patrząc na mnie wycedziła że TO jest Brioche au Chocolat. No dobrze poproszę więc tą brjosz czokolat. Udało się. Innego natomiast razu złapało mnie na frytki - poprosiłem z kecz(up)em. Tym razem Pani sprzedająca nawet nie próbowała się powstrzymać i po prostu wybuchnęła śmiechem mówiąc mi że frytki to mogę dostać ale z kecz(ap)em. Teraz jesteście na Jomafelo i jeżeli macie zamiar ( gorąco polecam) spróbować tego co dziś prezentuje to pamiętajcie to będzie przepis na MAFIN - a nie tam jakiś Muffin. P.s dzieciakom smakowało bardzo:)

Mafin - szybki chlebek na ciepło i słodko 15szt. :
 2 szklanki otręby owsiane
 2 szklanki mleko kozie/sojowe/krowie
 0,5 szklanki figi, rodzynki eko
0,5 szklanki nasiona słonecznika
 2 łyżeczki proszek do pieczenia (może być bezglutenowy)
1 łyżeczka soli morskiej
masło
1 jajo eko
 1/4 szklanki olej słonecznikowy
goździki, cynamon, imbir

Do miski wsypujemy otręby, sól, proszek do pieczenia, przyprawy ( świeżo utarte goździki) i słonecznik. Gotujemy mleko. Do osobnego naczynia wrzucamy pokrojone figi, jajko, olej i ugotowane mleko - miksujemy aż sie wszystko połączy. Suche składniki mieszamy z mokrymi krótko aby mafiny były puszyste. Dodajemy rodzynki i przekładamy do foremki na 3/4 wysokości. Pieczcie przez ok. 25 min. w 220°C. Najlepiej smakują rano z dobra herbatą szczególnie teraz kiedy spadł śnieg :)





1 komentarz:

Anonimowy pisze...

zrobiłam MAFIN i wyszło obłędnie pyszne;-) użyłam mleka z brązowego ryżu i upiekłam w keksówce więc wyszedł chlebek;-)
kaha